وبلاگى براى دانلود

وبلاگى براى دانلود

دانلود نرم افزار، بازی، آندروید، انیمیشن، جاوا، سریال، فیلم سینمایی، مداحی، مستند، ویندوز، کلیپ آموزشی، کلیپ ورزشی و...
وبلاگى براى دانلود

وبلاگى براى دانلود

دانلود نرم افزار، بازی، آندروید، انیمیشن، جاوا، سریال، فیلم سینمایی، مداحی، مستند، ویندوز، کلیپ آموزشی، کلیپ ورزشی و...

دانلود رایگان کتاب الکترونیکی تفسیر قرآن کریم برای کامپیوتر و موبایل

دانلود کتاب الکترونیکی بیان السعادة، تفسیر عرفانی و شیعی قرآن کریم


تفسیر بیان السعادة قرآن کریم با ترجمه فارسی


کتاب گرانقدر تفسیر بیان السعاده که یگانه تفسیر کامل قرآن به مذاق عرفانی شیعه است برای سیستم عامل جاوا، اندروید و رایانه را می توانید از سایت فارس وی دانلود کنید.

بیان السعادة، تفسیر عرفانی و شیعی قرآن به عربی است که تألیف حاج ملا سلطان محمد گنابادی (۱۲۵۱ – ۱۳۲۷)، ملقّب به سلطان علیشاه و مشهور به سلطانعلی گنابادی میباشد و نام کامل آن بیان السعادة فی مقامات العبادة است.  اهمیت این تفسیر از آن روست که یگانه تفسیر کامل قرآن به مذاق عرفانی شیعه است که برجای مانده است. مدار این تفسیر بر حول مفهوم وَلایت به معنای عرفانی و شئون و جوانب مختلف آن است؛ چنانکه در آن آیات راجع به کفر و ایمان، به کفر و ایمان نسبت به مقام ولایت تفسیر شده است (ج ۱، ص ۲۲۳، مقدمة سلطان حسین تابنده، ص ه ). همچنین، مؤلف برای کلمة «رب » دو تعبیر به دست می دهد: یکی «ربّ مطلق» که مقام الوهیت است؛ دیگر «ربّ مضاف» که منظور از آن مقام ولایت است که ظهور ربّ مطلق باشد (ج ۱، ص ۶۳).
.
بیان السعادة علاوه بر جنبه های عرفانی، جنبه های روایی، فقهی، فلسفی، کلامی و ادبی نیز دارد. از جنبه نقلی و روایی و بحث دربارة شأن نزول آیات، مباحث مستوفایی دارد و عمده اقوال و مطالب منقول در آن مستند به احادیث و اخبار مروی از پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه وآله وسلّم و ائمه اطهار علیهم السلام است . در نقل احادیث، از تفسیر صافی ِ فیض کاشانی و تفسیر برهان سید هاشم بحرانی، استفاده کرده است (سمیعی، ص ۱۳۵).
.
با اینکه اساس این تفسیر، اخبار ائمه اطهار علیهم السلام و عرفان مبتنی بر آن است، مشتمل بر اصطلاحات و مباحث فلسفی و حکمی نیز هست، مانند تحقیق در مراتب وجود و تشکیک در حقیقت آن (همان، ج ۱، ص ۳۷) که غالباً به روش استادِ خود، حاج ملا هادی سبزواری، و براساس آرا و اقوال ملا صدرا است و از این حیث به تفاسیر ملا صدرا بر قرآن شباهت دارد. وی آرای فلسفی را با لطایف عرفانی و عقاید کلامی درهم آمیخته و در مسائلی از قبیل معراج، جبر و اختیار، و بداء، که فلاسفه و متکلمان در آنها اختلاف نظر دارند، به جمع و تطبیق آرا پرداخته است (ج ۱، ص ۲۱۸ـ۲۲۰، ج ۲، ص ۲۷۶، ۲۷۷، ۴۳۱ـ۴۳۳).
.
بیان السعادة، متضمن مباحث ادبی نیز هست و در آن، ضمن تفسیر، نکات ادبی آیات و ترکیب لغات هم، به تناسب موضوع، مطرح شده است. برای مثال، در وجوه محتمل معانی حروف آغازین برخی سوره ها، مثل «ال´م ´» در بقره، بحثهای مفصلی آمده است (ج ۱، ص ۳۹ـ۴۳). از دیگر ویژگیهای این تفسیر، آن است که مؤلف آن با وجود اعتقاد به این که جمع آوری آیات به ترتیب نزول آنها صورت نگرفته، چون معتقد به ارتباط معنوی میان آنها بوده، باتوجه به ترتیب موجود میان آیات و کلمات، به بیان ارتباط معنوی میان آنها پرداخته است (ج ۱، ص ۲۹۹).

download طراحی و ساخت بازی های سه بعدی با Unity 3D Pro 
4.0.1 f2 دانلود   نسخه جاوا با حجم 5 مگابایت

download طراحی و ساخت بازی های سه بعدی با Unity 3D Pro 
4.0.1 f2 دانلود   نسخه اندروید با حجم 6.2 مگابایت

download طراحی و ساخت بازی های سه بعدی با Unity 3D Pro 
4.0.1 f2 دانلود   نسخه PDF با حجم 39 مگابایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد